czwartek, 8 maja 2014

esmeralda

Tak jakoś mi się kojarzy ten kolor, który powstał na mojej drugiej próbie farbowania włóczki. Miał być turkus, ale jakoś nie wyszło. Wciągnęło mnie i zaczęłam dorzucać kolory i takie coś wyszło. Trochę się muszę przyznać, że zawsze mi sie marzyła taka zielono niebieska włóczka. To ją sobie taką z marzeń zrobiłam. Niestety nie mam jeszcze doświadczenia w tym temacie i jakbym miała powtórzyć to farbowanie to dodałabym ciutkę więcej farbki bo kolor w całym moteczku jest delikatny a ja miałam w głowie bardziej wyrazisty efekt. No nic, włóczka nie będzie podrasowana. Taka też mi się podoba bo jest taka jakby hmmm odbicie w wodzie. Jak jezioro. Dziwny kolor

DSC_9076

Trochę nie potrafię go sfotografować, bo jak przychodzę do domu po pracy to jest już bardzo kiepskie światło.

Zaskoczyło mnie to farbowanie. Poprzednia włóczka “piła kolor” całe wieki a ta wchłaniała farbę do czystej wody. Efektowne to i moje dziewczynki stały nad garem z rozdziawionymi ustami jak z granatowej wody w chwileczkę zmów robiła się przeźroczysta. Może dlatego, że to było włókno z trzciny cukrowej araucania ronco czy jakoś tak. Teraz na warsztat poszła wełenka w stężeniu 80% na 20% akrylu. Nie mam w tej materii doświadczenia ale wydaje mi się, że kolor łapał bardzo fajnie a to, że jest taki delikatny to mój cykor przed dosypaniem większej ilości farbki a nie te 20% akrylu. Tak czy siak farbowało się ekstra, nic się nie skudliło ani sfilcowało. Tylko ten zapach mokrej kozy i octu bleee ;) dobrze, że po wyschnięciu jest już git.

DSC_9081

Na 100% wiem, że kocham ten sport i to na bank nie ostatnia próba z farbkami. Kiedyś dojdę do ideału żeby być w pełni zadowoloną z efektu.

A o tym co będzie z tej mojej esmeraldy już wkrótce ;)

Pozdrawiam czwartkowo i dziękuję za wszystkie miłe słowa. Dodają mi niesamowicie dużo energii i radości.

14 komentarzy:

  1. Aniu prześliczny ten kolorek, zakochałam się w nim :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudo! Uwielbiam takie zestawienia kolorów. Bardziej intensywny też byłby ładny, ale ten kojarzą mi się z trawiastym brzegiem jeziora w letni, lekko zamglony poranek.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajne kolory wyszły! I w preclach i w próbce. Jesteś bardzo zdolna!

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczny kolor. Uwielbiam takie cieniowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Efekt jest prześliczny, cudne kolorki!

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam! Zaglądam do Ciebie od dawna i wszystko mnie zachwyca, a te precelki w zielonych odcieniach powaliły mnie na kolana! Chylę czoła. Też takie chcę! Pozwolisz,że rozgoszczę się u Ciebie i będę odwiedzać często Twój blog. Gosia

    OdpowiedzUsuń
  7. Aniu :0 śliczności ci wyszły. Niesamowity ten kolor, właśnie taki o którym marzę. Podziwiam te Twoje cuda.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękne! ja to chciałabym takie efekty uzyskiwać, ale niestety mam tendencję do sypania za dużej ilości barwnika...
    Widzę tam 5 motków na zdjęciu, farbowałaś wszystkie jednocześnie czy pojedynczo? wcześniej polewałaś farbkami czy w garnku w wodzie? piękne subtelne przejścia... nie mogę oderwać oczu :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Aniu te precelki mają profesjonalnie nałożone kolory, coś pięknego. Jeżeli tak wygląda amatorskie farbowanie, to ja nie wiem, co Ty nam niedługo pokażesz.
    Napisz proszę, jakie używałaś farbki ( z motylkiem czy jakieś ekstra do wełny) i jak dokładnie to robiłaś. Czy wkładając najpierw do jednej a potem do następnej farbki można uzyskać takie cieniowanie?
    Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  10. Wooow! ale piękne to odbicie w jeziorze :))) Przecudna mieszanka kolorów!

    OdpowiedzUsuń
  11. Masz nieprawdopodobne wyczucie kolorów! Przepięknie przechodzą jeden w drugi! No po prostu - coś pięknego!

    OdpowiedzUsuń
  12. Fantastyczne! Te też farbowałaś metodą garową? Aż ciężko uwierzyć że można osiągnąć taki efekt....

    OdpowiedzUsuń
  13. U Ciebie też farbowanie! Ale mi się podoba ten rozprzestrzeniający się z prędkością światła wirus, szczególnie jak efekt jest tak ładny jak u Ciebie :)
    Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ależ piękny ten kolor! To kolorek z moich marzeń takie leśne i jeziorkowe i wiosennie słoneczne>Pozdrawiam druciarsko!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za pozostawiony komentarz. :*
Przepraszam z włączenie weryfikacji obrazkowej ale od pewneczo czasu bardzo nękają mnie spamerzy. Wybaczcie